Sunday, October 27, 2013

sensor cap jari pada iphone 5s yang baru juga boleh menggunakan cap jari kucing untuk membuka kunci iphone 5s


Satu perkara yang menarik yang membezakan iPhone 5S dari saudaranya adalah sensor cap jari berteknologi tinggi yang dipanggil ID Touch. Pengimbas cap jari telah direka untuk kita , manusia, untuk menyelamatkan dan melindungi data pada iPhone kita hanya dengan sentuhan jari kita.
Walau bagaimanapun, ternyata bahawa kita tidak boleh menggunakan ciri-ciri baru ini . Pada hari Jumaat, pasukan dari TechCrunch mengeluarkan satu video yang menunjukkan bagaimana sebuah kaki kucing mampu membuka telefon Apple yang baru. Sejak menguploadkan video mereka di youtube pada September 19, 2013 ia telah menghampiri 275,000 views.
Video ini membuktikan bahawa Touch ID sensor 5S iPhone baru boleh membaca corak pada cakar kucing dengan mudah kerana ia mempunyai ciri-ciri yang sama seperti manusia
"Anda boleh mendaftarkan kucing anda untuk dapat mengakses 5S iPhone anda dengan pengiktirafan mengais , jika anda mahu untuk berbuat demikian atas sebab tertentu, " kata TechCrunch dalam video YouTube.
Ia telah berkata, bagaimanapun , bahawa tidak ada kaki yang lain akan membuka kunci peranti, kerana kucing seperti manusia mempunyai unik dan peribadi " cap jari ", jadi cara ini untuk mendapatkan iPhone anda, sebenarnya, mempunyai hak untuk hidup.
"Jadi, jika anda berfikir haiwan kesayangan anda memerlukan akses kepada akaun anda, berasa bebas untuk mendaftar mereka sebagai salah satu daripada lima profil ID Touch anda disimpan, " katanya.
Darrell Etherington , seorang penulis untuk laman web berita teknologi, berkata bahawa salah satu daripada rakan-rakannya, Natasha Lomas , datang dengan idea tersebut. "Saya mempunyai telefon untuk mengkaji semula, dia kucing, dan berkata bahawa ia adalah sesuatu yang kita boleh cuba ," katanya toldABC News.
Beliau juga menambah : "Bagi yang ingin tahu , saya juga menguji sensor cap jari 5S pada tumit sawit saya , serta di bahagian dalam lengan saya di sekitar pergelangan tangan, dan mendapati bahawa saya boleh mendaftar dan berjaya membuka dengan kedua-dua kawasan kulit . "
Walaupun ada tidak pernah mana-mana serangan dan hacks pada iPhone yang baru dilancarkan , ada yang mempunyai masalah keselamatan tentang Touch ID sensor.
Walau bagaimanapun, kumpulan penggodam dan penyelidik keselamatan telah berjanji untuk memberi ganjaran kepada penggodam yang pertama berjaya dengan $ 13,000, bernilai lebih daripada $ 800 Bitcoin , sebuah buku lucah dan beberapa botol wain, tequila, bourbon dan wiski , lapor Mashable .
Baru-baru ini ia telah dilaporkan bahawa jika anda meninggalkan 5S iPhone anda tidak disentuh selama 48 jam berturut-turut , anda tidak akan dapat menggunakan pengimbas cap jari peranti untuk membuka iphone anda. Sebaliknya, anda akan perlu untuk menggunakan kaedah yang lebih tradisional memasang kod laluan anda. Begitu juga dengan pembalakan ke dalam telefon anda selepas reboot.
Walau bagaimanapun, tiada apa yang boleh menghentikan penagih teknologi dari mainan sangat wajar mereka. Manusia juga berkhemah di hadapan Apple Store di Midtown - ada kata-kata mereka telah tidur di kerusi rumput untuk minggu - untuk menjaringkan iPhone baru pada hari Jumaat.
Peminat Apple mendakwa ia bernilai terhempas dalam beg tidur untuk menjadi orang pertama yang tergendala 5S iPhone baru , yang datang dalam emas warna dan ciri-ciri cap jari pengimbas keselamatan baru , kata Berita Fox.

No comments:

Post a Comment