Friday, June 21, 2013

rangka haiwan pelik dijumpai di korea utara

Satu rangka haiwan yang hebat telah ditemui di negara ini rejim Pyongyang itu. Penemuan pelik dipercayai seekor binatang sebelum ini digambarkan di dalam mitologi Asia, sama dengan legenda unicorns. baru-baru ini ditemui oleh ahli arkeologi di Korea Utara disebarkan melalui media massa di seluruh negara.

Pada akhir November, Korea Utara mengumumkan bahawa ia telah menemui bukti "saintifik" yang membuktikan kewujudan unicorns.walau bagaimanapun, ia kelihatan bahawa haiwan berkenaan bukanlah Unicorn, tetapi haiwan yang lebih pelik, dan kesilapan dalam notis yang asal adalah disebabkan oleh "terjemahan". Pada 30 November, KCNA, agensi berita rasmi Korea Utara mengumumkan bahawa ia telah menjumpai sarang bekas unicorn. Dan bukan sahaja Unicorn, tetapi makhluk mistik yang dikenali sebagai Tongmyŏng. Akhirnya, ia telah mendapati bahawa ia bukan satu Unicorn, tetapi makhluk yang lebih pelik. Menurut Profesor Sukyeon Cho dihubungi oleh Guardian, haiwan yang mempunyai "badan daripada rusa, ekor lembu dan kepala naga."

Menurut pakar-pakar Korea Utara, ia adalah haiwan yang suci, yang dipanggil "Qilin" atau "ki'lin", haiwan yang sangat popular mitos di Semenanjung Korea dan di China. Ahli-ahli kelab yang terpilih lima haiwan suci, pemerintahan Qilin, menurut legenda Asia, adalah salah satu makhluk yang paling penting pada masa lalu. Terdapat juga patung pemerintahan Qilin, yang terletak di Istana Musim Panas di Beijing. Dalam kes ini, bagaimanapun, pegawai-pegawai agensi berita Korea Utara berkata terdapat salah faham dan makluk tersebut didapati tidak tergolong kepada mana-mana haiwan. Menurut Huffingtonpost.fr laman web ini, sama ada atau tidak diketahui milik kepada unicorn atau Qilin "terkenal", rakyat perlu tidak mempunyai terlalu banyak keyakinan dalam maklumat ini, sejak penerbitan berita seperti terutamanya memenuhi propaganda diktator Korea Utara.

No comments:

Post a Comment