Thursday, June 27, 2013

rawatan kecantikkan menggunakan api!

Wanita sentiasa sanggup untuk menahan berbagai jenis kesakitan untuk menjadikan diri mereka cantik. Tetapi sejauh mana sebenarnya dianggap terlalu jauh? Rupa-rupanya, tidak ada had kepada apa yang wanita Cina akan lakukan untuk kelihatan cantik, walaupun ia bermakna menetapkan diri mereka di atas api.

Gambar di bawah menunjukkan seorang wanita dengan kuning tebal dimuka, tuala yang meliputi separuh mukanya dan dua bola api di matanya.gambar ini diambil oleh seorang gadis Cina apabila dia menemani ibunya untuk ke salon kecantikan.kata wanita itu"Ibu saya mengajak saya untuk pergi mendapatkan rawatan muka di salon kecantikan, jadi saya pergi dengan dia. Apa yang saya lihat ... serta-merta saya terkejut ... saya tidak dapat melihat. "Nah, dia kelihatan tenang walaupun api itu berada terlalu lama diatas matanya.  Rawatan kecantikan api sebenarnya bukan sesuatu yang luar biasa di China. Ia juga mempunyai nama: Huo Liao (rawatan api). Ia adalah satu bentuk rawatan yang diamalkan secara meluas sebagai terapi alternatif dan yang sangat popular pada masa ini.terapi Huo Liao menyediakan tuala khas direndam dalam 'penawar rahsia dan sedikit alkohol. Tuala itu kemudian dinyalakan, hanya untuk diletakkan hanya beberapa saat kemudian dengan tuala yang lain. Rakaman video yang menunjukkan orang yang mendapat rawatan itu pada belakang badan mereka dirawat dengan cara yang sama. Rupa-rupanya teknik ini boleh digunakan pada mana-mana bahagian badan. Ia dikatakan merangsang kulit dan mengurangkan kendur dan kedutan. Dan ia bukan hanya untuk kecantikan, ia juga dikatakan untuk merehatkan otot dan membuat anda berasa hebat juga. Rawatan api yang dikenali sebagai penawar ajaib untuk segala penyakit

, dari obesiti kepada selsema.                                                                                                              

No comments:

Post a Comment