Friday, November 1, 2013

ahli Biologi menemui Baka Baru pepijat semasa mengorek hidung beliau

new_species_tick
Ya sekali lagi , bukti bahawa mengorek hidung anda boleh menjadi satu perkara yang baik ... terutamanya jika anda baru sahaja pulang dari perjalanan penyelidikan di Afrika.
Tidak lama selepas pulang ke rumah ,profesor dari US ahli sains pathobiological Tony Goldberg telah menikmati nikmat mengorek hidung sebelum beliau merasakan ada sesuatu objek kecil yang sukar dikeluar/korekkan.
" Apabila anda mula menyedari bahawa anda mempunyai semak hidung anda, ia mengambil banyak tekad untuk tidak mencakar bahagian dalam hidung anda ," kata Goldberg , seorang profesor di Sekolah UW -Madison Perubatan Veterinar. "Tetapi perasaan ingin tahu saya yang membuak-buak membuatkan saya bersungguh-sungguh ingin melihat apa yang sebenarnya yang melekat didalam hidung saya."
Selepas menggunakan sepasang forsep , cermin dan lampu suluh , Goldberg akhirnya berjaya mengeluarkan pepijatt itu lalu menghantarnya di arkib Amerika Syarikat National Collection Tanda di Universiti Georgia Selatan untuk tujuan kajian.
Kesimpulan: Ini adalah sama ada spesies yang sebelum ini belum ditemui, atau salah satu yang DNA tidak pernah direkodkan.
[sumber io9]

No comments:

Post a Comment